Close

enero 25, 2022

La profesora de la USC Teresa Carballeira y el investigador Luis Ferro formalizan su incorporación a la Academia Xacobea

La catedrática de la Universidad de León Gregoria Cavero pronunció el discurso de apertura del curso 2022 de la institución, que se celebró en el estradense Pazo de Oca

La sesión presidida por el secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García, sirvió para reivindicar el reconocimiento y la importancia del Camiño da Geira e dos Arrieiros

A Estrada. Lunes, 24 de enero del 2022. Los integrantes de la Academia Xacobea se trasladaron esta tarde hasta A Estrada para celebrar la sesión solemne de apertura del curso 2022 y proceder a la incorporación de dos nuevos miembros. Los estrechos vínculos con el Camino de Santiago del municipio pontevedrés, cuyas tierras son atravesadas por varias de las rutas de peregrinación a Compostela, han llevado a la institución a escogerlo como escenario del acto y a celebrarlo en uno de sus monumentos más emblemáticos: el Pazo de Oca. Dicho vínculo fue destacado en sus intervenciones por el presidente de la Academia Xacobea, Xesús Palmou; el secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García; el alcalde estradense, José López, y el investigador y divulgador Luis Ferro Pego, que fue investido como Académico Correspondiente. También formalizó esta tarde su incorporación a la institución, como Académica de Número, la profesora de la Universidad de Santiago y secretaria del Grupo Compostela de Universidades, María Teresa Carballeira Rivera.

Gregoria Cavero Domínguez, académica y catedrática de Historia Medieval de la Universidad de León, fue la encargada de pronunciar la lección magistral inaugural de una sesión en la que tomó parte también la directora de Turismo de Galicia, Nava Castro. Cavero analizó la figura del obispo de Tui Don Lucas y su obra “Chronicon Mundi”, escrita en la primera mitad del siglo XIII y en la que dejó testimonio de su mirada particular sobre la figura del Apóstol Santiago.

A continuación, María Teresa Carballeira leyó su discurso de ingreso en la Academia Xacobea, en el que abordó “La contribución del derecho contemporáneo al Camino de Santiago”. Partiendo del componente cultural, la profesora de la USC examinó el problema de la protección física del Camino con especial atención a las acciones degradantes en su entorno. También destacó la necesidad de avanzar jurídicamente en aspectos como el bienestar del peregrino y la protección de sus aportaciones culturares contemporáneas. Y resaltó la obligación de reconocer el legado intangible del Camino, que igualmente merece ser tutelado y transmitido a las futuras generaciones. El secretario de la Academia Xacobea, Ulises Bértolo, dio respuesta a Teresa Carballeira destacando su amplio currículo como jurista y como especialista en la investigación del Camino e invitándola a seguir desempeñando esa labor en el seno de la institución a la que hoy se incorporó.

Por su parte, Luis Ferro centró su discurso de ingreso en la Academia Xacobea en la historia del Camiño da Geira e dos Arrieiros y en el proceso llevado a cabo en los últimos años para lograr su reconocimiento oficial. Ferro recordó que la existencia de esta ruta de peregrinación está documentada desde el siglo XV, detalló otras pruebas patrimoniales y toponímicas de la tradición jacobea estradense y repasó algunas de las investigaciones y publicaciones que han permitido recuperar la ruta y lograr su reconocimiento por parte de la Iglesia. Ferro concluyó su intervención con un llamamiento a las Administraciones públicas para que se involucren en la puesta en valor y consolidación de este itinerario: “Mi esperanza, que seguramente comparto con todos vosotros, es que el Camiño da Geira e dos Arrieiros alcance el reconocimiento de las autoridades políticas y pueda ser un referente, un símbolo de nuestro municipio”, expresó.

Como presidente de la Academia Xacobea, Xesús Palmou agradeció el apoyo de las instituciones y destacó que las difíciles circunstancias propiciadas por la pandemia no impidieron a la entidad seguir desarrollando la mayor parte de sus actividades programadas durante el pasado año. Así, recordó la exitosa celebración del Primer Congreso Mundial Xacobeo, la participación de la Academia en foros diversos en ciudades como Logroño, Oviedo, Madrid y Cartagena de Indias, y las convocatorias del primer premio de ensayo y del segundo premio de novela de la entidad. Palmou celebró la incorporación de Teresa Carballeira y Luis Ferro destacando que “aportarán a esta institución su saber y su trabajo en el cumplimiento de nuestros objetivos y fines, especialmente relevantes en este segundo año Xacobeo 2022”. Y recordó la importancia del Camino de Santiago como “ruta histórica con profundas raíces espirituales; una especie de geografía Sacra que favorece el diálogo y la concordia convirtiendo a Europa en el continente de la esperanza y de la unión para la paz, la libertad y la solidaridad, como en su día afirmó la Comisión Europea, con ocasión de la apertura del Año Santo Xacobeo 2021-2022”.

“Es un privilegio formar parte de los municipios que han acogido algún acto de la Academia Xacobea”, apuntó el alcalde de A Estrada, José López, antes de destacar los vínculos de este municipio que “nació y vive hacia Compostela” con uno de los “elementos vertebradores y más potentes de la idea que transmite Galicia al mundo” como es el Camino de Santiago . López agradeció el trabajo altruista de los miembros de la Academia Xacobea, se refirió también a la labor de reivindicación del Camiño da Geira y abogó porque su reconocimiento permita a A Estrada ser ”una piedra fundamental en ese proyecto común que es el Camino”.

Al respecto, la directora de Turismo de Galicia, Nava Castro, recordó que la investigación y el estudio del Camiño da Geira es precisamente uno de los objetivos del convenio recientemente firmado entre la Xunta y el CSIC y expresó su convencimiento de que ese trabajo dará los frutos deseados. Además, apuntó que una de las tareas que tiene encomendada la Administración es el cuidado, promoción y puesta en valor del Camino de Santiago, y enmarcó en ese ámbito el apoyo que la Xunta presta á Academia Xacobea, institución que calificó como herramienta muy útil en la difusión del fenómeno jacobeo y embajadora del Camino en el ámbito nacional y internacional.

Ya para rematar la sesión, Valentín García también mostró su apoyo a la reivindicación del reconocimiento y la puesta en valor del Camiño da Geira e dos Arrieiros. El secretario xeral de Política Lingüística agradeció también el trabajo continuo que desarrolla la Academia Xacobea y su apuesta por sumar a destacados expertos de campos diversos, tal como se hizo hoy con la incorporación de una autoridad del mundo del derecho y de un investigador local.El pianista estradense Javier Otero puso la nota musical al acto celebrado en el Pazo de Oca abriendo  y cerrando la sesión. Los asistentes pudieron disfrutar en directo del estreno de tres de las piezas que componen “Cantigas dos Arrieiros”, el disco que Otero ha dedicado al Camiño da Geira e dos Arrieiros, y de la presentación de “Árbore de auga“ y “Chamada á lúa”, dos de los temas que formarán parte de su próximo trabajo: “Saraiba”.

A profesora da USC Teresa Carballeira e o investigador Luis Ferro formalizan a súa incorporación á Academia Xacobea

A catedrática da Universidade de León Gregoria Cavero pronunciou o discurso de apertura do curso 2022 da institución, que se celebrou esta tarde no estradense Pazo de Oca 

A sesión presidida polo secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García, serviu para reivindicar o recoñecemento e a importancia do Camiño da Geira e dos Arrieiros

A Estrada. Luns, 24 de xaneiro do 2022. Os integrantes da Academia Xacobea trasladáronse esta tarde ata A Estrada para celebrar a sesión solemne de apertura do curso 2022 e proceder á incorporación de dous novos membros. Os estreitos vínculos co Camiño de Santiago do municipio pontevedrés, cuxas terras son atravesadas por varias das rutas de peregrinación a Compostela, levaron á institución a escollelo como escenario do acto e a celebralo nun dos seus monumentos máis emblemáticos: o Pazo de Oca. Ese vínculo foi destacado nas súas intervencións polo presidente da Academia Xacobea, Xesús Palmou; o secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García; o alcalde estradense, José López, e o investigador e divulgador Luís Ferro Pego, que foi investido como Académico Correspondente. Tamén formalizou esta tarde a súa incorporación á institución como Académica de Número a profesora da Universidade de Santiago e secretaria do Grupo Compostela de Universidades, María Teresa Carballeira Rivera.

Gregoria Cavero, académica e catedrática de Historia Medieval da Universidade de León, foi a encargada de pronunciar a lección maxistral inaugural dunha sesión na que tomou parte tamén a directora de Turismo de Galicia, Nava Castro. Cavero analizou a figura do bispo de Tui Don Lucas e a súa obra “Chronicon Mundi”, escrita na primeira metade do século XIII e na que deixou testemuño da súa mirada particular sobre a figura do Apóstolo Santiago.

A continuación, María Teresa  Carballeira leu o seu discurso de ingreso na Academia Xacobea, no que abordou “A contribución do dereito contemporáneo ao Camiño de Santiago”. Partindo do compoñente cultural, a profesora da USC examinou o problema da protección física do Camiño con especial atención ás accións degradantes na súa contorna. Tamén destacou a necesidade de avanzar xuridicamente en aspectos como o benestar do peregrino e a protección das súas achegas culturais contemporáneas. E resaltou a obrigación de recoñecer o legado intanxible do Camiño, que igualmente merece ser tutelado e transmitido ás futuras xeracións. O secretario da Academia Xacobea, Ulises Bértolo, deu resposta a Teresa Carballeira destacando o seu amplo currículo como xurista y como especialista na investigación do Camiño e convidándoa a seguir desempeñando ese labor no seo da institución á que hoxe se incorporou.

Pola súa banda, Luís Ferro centrou o seu discurso de ingreso na Academia Xacobea na historia do Camiño da Geira e dos Arrieiros e no proceso levado a cabo nos últimos anos para lograr o seu recoñecemento oficial.  Ferro lembrou que a existencia desta ruta de peregrinación está documentada desde o século XV, detallou outras probas patrimoniais e toponímicas da tradición xacobea estradense e repasou algunhas das investigacións e publicacións realizadas permitiron recuperar a ruta e lograr o seu recoñecemento por parte da Igrexa. Ferro concluíu a súa intervención cun chamamento ás Administracións públicas para que se involucren na posta en valor e consolidación deste itinerario: “A miña esperanza, que de seguro comparto con todos vós, é que o Camiño da Geira e dos Arrieiros alcance o recoñecemento das autoridades políticas e poida ser un referente, un símbolo do noso municipio”, expresou.

Como presidente da Academia Xacobea, Xesús Palmou agradeceu o apoio das institucións e destacou que as difíciles circunstancias propiciadas pola pandemia non impediron á entidade seguir desenvolvendo a maior parte das súas actividades programadas durante o pasado ano. Así, lembrou a exitosa celebración do Primeiro Congreso Mundial Xacobeo, a participación da Academia en foros diversos en cidades como Logroño, Oviedo, Madrid e Cartaxena de Indias, e as convocatorias do primeiro premio de ensaio e do segundo premio de novela da entidade. Palmou celebrou a incorporación de Teresa  Carballeira e Luís Ferro destacando que “achegarán a esta institución o seu saber e o seu traballo no cumprimento dos nosos obxectivos e fins, especialmente relevantes neste segundo ano Xacobeo 2022”. E lembrou a importancia do Camiño de Santiago como “ruta histórica con profundas raíces espirituais; unha especie de xeografía Sacra que favorece o diálogo e a concordia convertendo a Europa no continente da esperanza e da unión para a paz, a liberdade e a solidariedade, como no seu día afirmou a Comisión Europea, con ocasión da apertura do Ano Santo Xacobeo 2021-2022”.

“É un privilexio formar parte dos municipios que teñen acollido algún acto da Academia Xacobea”, apuntou o alcalde da Estrada, José López, antes de destacar os vínculos deste municipio que “naceu e vive cara a Compostela” cun dos “elementos vertebradores e máis potentes da idea que transmite Galicia ao mundo” como é o Camiño de Santiago. López agradeceu o traballo altruísta dos membros da Academia Xacobea, referiuse tamén ao labor de reivindicación do Camiño da Geira e avogou porque o seu recoñecemento permita á Estrada ser ”unha pedra fundamental nese proxecto común que é o Camiño”.

Ao respecto, a directora de Turismo de Galicia, Nava Castro, lembrou que a investigación e o estudo do Camiño da Geira é precisamente un dos obxectivos do convenio recentemente firmado entre a Xunta e o CSIC e expresou o seu convencemento de que ese traballo dará os froitos desexados. Ademais, apuntou que unha das tarefas que ten encomendada a Administración é o coidado, promoción e posta en valor do Camiño de Santiago, e enmarcou neste eido o apoio que a Xunta presta á Academia Xacobea, institución que cualificou como ferramenta moi útil na difusión do fenómeno xacobeo e embaixadora do Camiño no ámbito nacional e internacional.

Xa para rematar a sesión, Valentín García tamén mostrou o seu apoio á reivindicación do recoñecemento e da posta en valor do Camiño da Geira e dos Arrieiros. O secretario xeral de Política Lingüística agradeceu tamén o traballo continuo que desenvolve a Academia Xacobea e a súa aposta por sumar a destacados expertos de eidos diversos, tal como se fixe hoxe coa incorporación dunha autoridade do mundo do dereito e dun investigador local.O pianista estradense Javier Otero puxo a nota musical ao acto celebrado no Pazo de Oca abrindo e pechando a sesión. Os asistentes puideron gozar en directo da estrea de tres das pezas que compoñen “Cantigas dos Arrieiros”, o disco que Otero dedicou ao  Camiño da Geira e dos Arrieiros, e da presentación de “Árbore de auga“ e “Chamada á lúa”, dous dos temas que formarán parte do seu próximo traballo: “Saraiba”.