Close

junio 3, 2021

El Rey Felipe VI inaugura el Congreso Mundial Jacobeo reivindicando la vigencia y la universalidad de los Caminos de Santiago

“Es realmente un orgullo inaugurar esta peregrinación intelectual”, señaló el monarca esta mañana en Compostela

El presidente de la Xunta y la ministra de Industria, Comercio y Turismo elogiaron la iniciativa de la Academia Xacobea

Santiago de Compostela. 3 de junio del 2021. El Rey Felipe VI inauguró esta mañana el primer Congreso Mundial Jacobeo reivindicando la vigencia de los Caminos de Santiago y de unas tradiciones que, “pese a nacer en un tiempo y en un lugar, son hoy universales”. Así lo manifestó en el transcurso del acto celebrado en el Salón Noble del Pazo de Fonseca en el que también señaló que el Camino ha trascendido el tiempo y es precursor de lo que “podría denominarse globalización espiritual”. El monarca apuntó como una de las grandes virtudes de la ruta hacia Compostela “hacer compatible lo local y lo global”, “forjar una comunidad más amplia sin por ello borrar el sentido de pertenencia de cada hombre o mujer que atraviesa el Pórtico de la Gloria”, y “reafirmar la vigencia de valores compartidos por gentes de orígenes muy distintos”, como el “reencuentro con uno mismo, el sentimiento de hermandad con los demás caminantes, la comunión con la naturaleza o el sosiego que se siente cuando se culmina una etapa”.

Felipe VI explicó que su presencia en el acto de hoy respondió a su deseo de querer mantener viva la tradición de los monarcas que a lo largo de la historia defendieron y divulgaron la tradición jacobea, y destacó la importancia del Congreso Mundial Jacobeo organizado por la Academia Xacobea. “Es realmente un orgullo para mí inaugurar una peregrinación intelectual en la que pensadores procedentes de tantos lugares van a enriquecer el gran acervo xacobeo con aportaciones relativas al origen de los Caminos, la filosofía y la literatura que inspiran, el derecho que generan, el patrimonio que fomentan, e incluso, la salud que proporcionan”. Sus palabras fueron el colofón de un acto que congregó a participantes, ponentes, académicos y numerosas autoridades, como la ministra de Industria, Comercio y Turismo, Reyes Maroto, y el presidente de la Xunta de Galicia, Alberto Núñez Feijoo.

El presidente gallego puso de manifiesto el papel que el Camino ha jugado como precursor del proceso de mundialización en su vertiente más humana y apuntó que “los Caminos se extienden en todas las facetas del pensamiento”. Feijoo también tuvo palabras de elogio para

la Academia Xacobea por el trabajo que realiza y “especialmente” para su presidente, Xesús Palmou, por “su labor y entrega”. “Tengo que felicitar a los organizadores por esta magnífica iniciativa que permite difundir el interés y el atractivo de los Caminos”, apuntó por su parte la ministra de Industria, Comercio y Turismo.

Tanto Reyes Maroto como Núñez Feijoo, además del propio rector de la Universidad de Santiago de Compostela, Antonio López Díaz, destacaron el valor simbólico del espacio escogido para celebrar el acto inaugural y las dos primeras jornadas del Congreso Mundial Jacobeo por la importancia que el Pazo de Fonseca ha jugado a lo largo de la historia como espacio para el saber y el conocimiento y por sus vínculos con el fenómeno de la peregrinación. López mostró su satisfacción por albergar este primer congreso de la “dinámica Academia Xacobea” que acoge “especialistas de primer nivel”, y alabó “el buen tino y las ideas claras de su presidente, y amigo, Xesús Palmou”.

Por su parte, el responsable de la Academia Xacobea agradeció al Rey Felipe VI el hecho de ostentar la presidencia de honor del Congreso y haber presidido también la sesión inaugural. A Núñez Feijoo agradeció la colaboración fundamental que la Xunta de Galicia ha prestado para hacer posible el Congreso, y a Antonio Díaz López, haber acogido las actividades en el Pazo de Fonseca. También tuvo palabras de agradecimiento para el resto de autoridades, trabajadores y colaboradores que han contribuido a su organización y celebración. Xesús Palmou recordó que la Academia Xacobea nació hace solo 4 años con una “con una clara y exclusiva vocación de servicio público, a través del estudio, investigación y difusión del Camino de Santiago y los valores y principios que, a lo largo de la historia, se han ido forjando en el peregrinar a Santiago” y apuntó que todas las actividades realizadas desde entonces han tenido como objetivo alcanzar la mayoría de edad institucional en este Año Santo 2021-22. Palmou realizó un repaso histórico por el papel que la monarquía ha desempeñado a lo largo de los siglos en el desarrollo del Camino y las peregrinaciones y concluyó su intervención recordando las palabras que Felipe VI pronunció el 25 de julio del 2014, poco después de acceder al trono. “El Camino como primer proyecto común de Europa, con la que España está y seguirá estando siempre firmemente comprometida”.

Antes de la inauguración oficial de esta mañana tuvo lugar una conferencia a cargo de Klaus Herbers, catedrático de Historia medieval y ciencias auxiliares de la Universidad de Erlangen- Nürnberg y miembro del Comité Internacional de Expertos del Camino, que habló sobre los primeros peregrinos. Tras el acto presidido por el Rey Felipe VI, una mesa redonda sobre el origen de los grandes textos jacobeos con Manuel Santos Noya, de la Universidad de Tübingen; Fernando López Alsina, catedrático de la Universidad de Santiago y miembro del Comité Internacional de Expertos del Camino de Santiago, y Emma Falque Rey, catedrática de la Universidad de Sevilla, puso el punto final a los actos matinales.

La información completa sobre el programa de actividades del primer Congreso Mundial Jacobeo (3, 4 y 5 de junio) está disponible en la web de la Academia Xacobea (www.academiaxacobea.gal).


O Rei Felipe VI inaugura o Congreso Mundial Xacobeo reivindicando a vixencia e a universalidade dos Camiños de Santiago

“É realmente un orgullo inaugurar esta peregrinación intelectual”, sinalou o monarca esta mañá en Compostela

O presidente da Xunta e a ministra de Industria, Comercio e Turismo eloxiaron a iniciativa da Academia Xacobea

Santiago de Compostela. 3 de xuño do 2021. O Rei Felipe VI inaugurou esta mañá o primeiro Congreso Mundial Xacobeo reivindicando a vixencia dos Camiños de Santiago e dunhas tradicións que, “a pesar de nacer nun tempo e nun lugar, son hoxe universais”. Así o manifestou no transcurso do acto celebrado no Salón Nobre do Pazo de Fonseca no que tamén sinalou que o Camiño transcendeu o tempo e é precursor do que “podería denominarse globalización espiritual”. O monarca apuntou como unha das grandes virtudes da ruta cara a Compostela “facer compatible o local e o global”, “forxar unha comunidade máis ampla sen por iso borrar o sentido de pertenza de cada home ou muller que atravesa o Pórtico da Gloria”, e “reafirmar a vixencia de valores compartidos por xentes de orixes moi distintas”, como o “reencontro cun mesmo, o sentimento de irmandade cos demais camiñantes, a comuñón coa natureza ou o acougo que sente cando se culmina unha etapa”.

Felipe VI explicou que a súa presenza no acto de hoxe respondeu ao seu desexo de querer manter viva a tradición dos monarcas que ao longo da historia defenderon e divulgaron a tradición xacobea, e destacou a importancia do Congreso Mundial Xacobeo organizado pola Academia Xacobea. “É realmente un orgullo para min inaugurar unha peregrinación intelectual na que pensadores procedentes de tantos lugares van enriquecer o gran acervo xacobeo con achegas relativas á orixe dos Camiños, a filosofía e a literatura que inspiran, o dereito que xeran, o patrimonio que fomentan, e mesmo, a saúde que proporcionan”. As súas palabras foron o colofón dun acto que congregou a participantes, relatores, académicos e numerosas autoridades, como a ministra de Industria, Comercio e Turismo, Reyes Maroto, e o presidente da Xunta de Galicia, Alberto Núñez Feijoo.

O presidente galego puxo de manifesto o papel que o Camiño xogou como precursor do proceso de mundialización na súa vertente máis humana e apuntou que “os Camiños se estenden en todas as facetas do pensamento”. Feijoo tamén tivo palabras de eloxio para a

Academia Xacobea polo traballo que realiza e “especialmente” para o seu presidente, Xesús Palmou, “polo seu labor e entrega”. “Teño que felicitar aos organizadores por esta magnífica iniciativa que permite difundir o interese e o atractivo dos Camiños”, apuntou pola súa banda a ministra de Industria, Comercio e Turismo.

Tanto Reyes Maroto como Núñez Feijoo, ademais do propio reitor da Universidade de Santiago de Compostela, Antonio López Díaz, destacaron o valor simbólico do espazo escollido para celebrar o acto inaugural e as dúas primeiras xornadas do Congreso Mundial Xacobeo pola importancia que o Pazo de Fonseca xogou ao longo da historia como espazo para o saber e o coñecemento e polos seus vínculos co fenómeno da peregrinación. López mostrou a súa satisfacción por albergar este primeiro congreso da “dinámica Academia Xacobea” que acolle “especialistas de primeiro nivel”, e encomiou “o bo tino e as ideas claras do seu presidente, e amigo, Xesús Palmou”.

Pola súa banda, o responsable da Academia Xacobea agradeceu ao Rei Felipe VI o feito de ostentar a presidencia de honra do Congreso e presidir tamén a sesión inaugural. A Núñez Feijoo agradeceulle a colaboración fundamental que a Xunta de Galicia prestou para facer posible o Congreso, e a Antonio Díaz López, acoller as actividades no Pazo de Fonseca. Tamén tivo palabras de agradecemento para o resto de autoridades, traballadores e colaboradores que contribuíron á súa organización e celebración. Xesús Palmou lembrou que a Academia Xacobea naceu hai só 4 anos cunha “cunha clara e exclusiva vocación de servizo público, a través do estudo, investigación e difusión do Camiño de Santiago e os valores e principios que, ao longo da historia, fóronse forxando no peregrinar a Santiago” e apuntou que todas as actividades realizadas desde entón tiveron como obxectivo alcanzar a maioría de idade institucional neste Ano Santo 2021-22. Palmou realizou un repaso histórico polo papel que a monarquía desempeñou ao longo dos séculos no desenvolvemento do Camiño e as peregrinacións e concluíu a súa intervención lembrando as palabras que Felipe VI pronunciou o 25 de xullo do 2014, pouco despois de acceder ao trono. “O Camiño como primeiro proxecto común de Europa, coa que España está e seguirá estando sempre firmemente comprometida”.

Antes da inauguración oficial desta mañá tivo lugar unha conferencia a cargo de Klaus Herbers, catedrático de Historia medieval e ciencias auxiliares da Universidade de Erlangen- Nürnberg e membro do Comité Internacional de Expertos do Camiño, que falou sobre os primeiros peregrinos. Tras o acto presidido polo Rei Felipe VI, unha mesa redonda sobre a orixe dos grandes textos xacobeos con Manuel Santos Noya, da Universidade de Tübingen; Fernando López Alsina, catedrático da Universidade de Santiago e membro do Comité Internacional de Expertos do Camiño de Santiago, e Emma Falque Rey, catedrática da Universidade de Sevilla, puxo o punto final aos actos matinais.

A información completa sobre o programa de actividades do primeiro Congreso Mundial Xacobeo (3, 4 e 5 de xuño) está dispoñible na web da Academia Xacobea (www.academiaxacobea.gal).